Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy [cz. 1] Nauka i edukacja w uniwersytecie XXI wieku


Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy [cz. 1] Nauka i edukacja w uniwersytecie XXI wieku

Autor: 

    29,40 zł 29,40 zł 29.400000000000002 PLN

    29,40 zł

    Ta kombinacja nie istnieje.


    Wśród zawartych w niniejszej publikacji opracowań, Czytelnik natrafić
    może na powtarzające się wątki dotyczące poszukiwania odpowiedzi na
    pytanie: co robić, żeby kształcić w uniwersytecie mądrzej, nowocześniej,
    pełniej, jaśniej, lepiej, skuteczniej, efektywniej – na miarę zmiennego
    rynku pracy i wyzwań społeczeństwa wiedzy? Są one w tego typu
    opracowaniach trudne do uniknięcia, a jednocześnie stanowią konieczne
    nawiązania, stanowiące fragmenty pewnej całości. Zostały one w
    niniejszej publikacji zachowane świadomie, jako że spełniają kluczowe
    znaczenie w holistycznych rozważaniach o dydaktyce uniwersyteckiej. Jest
    z nią tak, jak z naszą piłką nożną. Mamy stadiony, piłkarzy i trenerów,
    ale nie mamy sukcesów. Czy nie wpadliśmy w koleiny abstrakcyjnego,
    hermetycznego, żyjącego własnym życiem kształcenia i wychowania
    uniwersyteckiego? Trudno na polskim gruncie doszukać się istnienia
    szkoły dydaktycznego myślenia o kształceniu akademickim. Stąd
    postanowienie poprawy, poza zwalczaniem zaniedbań, wymaga intensywnej i
    twórczej pracy nad różnymi aspektami dydaktyki szkoły wyższej.Z
    przedmowy prof. zw. dra hab. Andrzeja Radziewicza-Winnickiego
    Wszystkie refleksje i uwagi, które nasuną się Czytelnikom po lekturze
    nowej książki Kazimierza Denka będą bardzo ważne i skłaniać powinny – w
    co głęboko wierzę – do afirmującej zadumy i głębokiego respektu dla
    wieloletniej wytężonej pracy Autora. Credo sygnalizowanych pokrótce
    dokonań Profesora Kazimierza Denka sprowadza się do eksponowanego
    przeświadczenia, iż współczesny nauczyciel akademicki – członek
    społeczności uniwersyteckiej jest nie tylko reprezentantem świata nauki,
    lecz posiada także liczne i ważne zobowiązania dydaktyczne. Nasz Autor
    jest więc pełnym pasji poznawczej uczonym i oddanym ludziom dydaktykiem.
    Proponując Państwu lekturę niniejszej książki, wyrażam nadzieje, iż
    stanowić będzie ona inspirację do przebudowy tradycyjnej ideologii i
    często zaściankowego stanu zastanego w rodzimym szkolnictwie wyższym,
    świadomie prowadząc ku nowoczesności, tolerancji, pluralizmowi i
    demokratyzacji wiedzy, unikając przy tym fikcji, zakłamań, czy też
    powielania utartych kanonów.


    Ilość stron:
    ISBN/ISSN: 978-83-60038-20-8