Biomedyczne podstawy rozwoju Repetytorium dla każdego


Biomedyczne podstawy rozwoju Repetytorium dla każdego

Autor:

    0.00 zł 0.00 zł 0.0 PLN

    0.00 zł

    Ta kombinacja nie istnieje.


    Ze wstępu autora, prof. zw. dra hab. Andrzeja Malinowskiego
    W wykształceniu pedagogów niezbędna jest pewna wiedza biologiczna i
    medyczna odnosząca się do ontogenezy człowieka, zwłaszcza rozwoju dzieci
    i młodzieży. […] W zasadzie wszystkie te elementy można znaleźć we
    współczesnych podręcznikach i skryptach z biomedyki. Jednakże postęp
    wiedzy o rozwoju opiera się współcześnie na genetyce i endokrynologii
    oraz ekologii człowieka i promocji zdrowia. Powstaje zatem pytanie, czy i
    w jakim zakresie te właśnie elementy winny być uwzględniane w nauczaniu
    tego przedmiotu skierowanym do pedagogów. Sądzę, że dla niektórych
    działów pedagogiki, a zwłaszcza psychologii czy promocji zdrowia
    (pedagogiki zdrowia), wiedza o mechanizmach rządzących rozwojem musi być
    szersza: niezbędne są elementy anatomii rozwojowej, fizjologii rozwoju,
    genetyki, ekologii człowieka i promocji zdrowia w postaci odrębnych
    wykładów.[…] Moje wieloletnie doświadczenia jako wykładowcy
    interesującego nas przedmiotu skłaniają mnie do tego, by pedagogom
    przekazywać przede wszystkim wiedzę o prawidłowościach rozwoju, a w
    mniejszym stopniu o jego złożonych mechanizmach, które należy uogólnić,
    bez wnikania w ich szczegóły. […] Prezentowane opracowanie to forma
    kompendium, czy raczej repetytorium biomedyki.Z recenzji prof. UZ dra
    hab. Ryszarda Asienkiewicza
    Prezentowana publikacja to w zasadzie książka popularno-naukowa,
    adresowana tak do studentów (zwłaszcza pedagogiki), jak i rodziców czy
    wychowawców. Ten zwięzły zarys przedmiotu prezentowany w przeszło
    stustronicowym repetytorium daje uogólnienia takich problemów, jak:
    etapy ontogenezy człowieka, czynniki rozwoju endogenne genetyczne
    (determinatory) i endogenne paragenetyczne (stymulatory), środowiskowe
    modyfikatory oraz tryb życia. Omówiono też różnice dymorficzne
    człowieka, rytmy biologiczne, problemy lateralizacji i asymetrii oraz
    wybrane zagadnienia z zakresu zdrowia populacji w wieku szkolnym.


    Ilość stron:
    ISBN/ISSN: 978-83-60038-46-8