Public Information Bulletin
Zapoznaj się z najważniejszymi dokumentami Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu.

Programy studiów
od 1250zł
Medycyna Estetyczna
Kierunek dwuletnich studiów podyplomowych - Medycyna Estetyczna skierowany jest do lekarzy medycyny i lekarzy stomatologii. Program kierunków obejmuje cykle zajęć teoretycznych oraz szereg procedur nieinwazyjnych i inwazyjnych, których autorami i wykładowcami są światowe i krajowe autorytety z zakresu medycyny estetycznej.więcej
od 270zł
Przygotowanie pedagogiczne
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania pedagogiczno-psychologicznego i dydaktycznego, niezbędnego do pracy w zawodzie nauczyciela, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.Słuchacze uzyskują uprawnienia do pracy w charakterze nauczyciela przedmiotu, w zakresie którego ukończyli już studia pierwszego lub drugiego stopnia (np. matematyka, biologia, historia itp.), na wszystkich etapach edukacyjnych.
więcej
od 255zł
Dydaktyka języka angielskiego w edukacji przedszkolnej
i wczesnoszkolnej
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania
dydaktycznego, niezbędnego do prowadzenia zajęć z języka angielskiego w
przedszkolu oraz klasach I – III. Rozporządzenie Ministra Edukacji
Narodowej z 30 maja 2014 r. wprowadziło istotne zmiany w Podstawie
Programowej Wychowania Przedszkolnego.więcej
od 265zł
Rytmika z elementami tańca w edukacji przedszkolnej
i wczesnoszkolnej
Celem
studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania merytorycznego i
dydaktycznego, niezbędnego do organizacji zajęć z zakresu rytmiki,
tańca, czy edukacji muzycznej, a także zorganizowania oprawy
artystycznej wydarzeń tematycznych i okolicznościowych. Absolwent
pozyska kompetencje przydatne do przygotowywania i prowadzenia ćwiczeń z
zakresu wychowania muzycznego, prowadzenia zespołów
rytmiczno-tanecznych, organizowania czasu wolnego dzieci z
uwzględnieniem piosenki i dramy na zajęciach pozaszkolnych.więcej
od 260zł
Logopedia
Absolwent kierunku Pedagogika dysponuje wiedzą z zakresu przedmiotów ogólnopedagogicznych, socjologii, psychologii oraz filozofii, które są niezbędne do funkcjonowania w obszarze tzw. społeczeństwa wiedzy. Rozumie społeczno-kulturowy kontekst edukacji, potrafi projektować działania opiekuńcze i wychowawcze w zakresie skutecznego wspierania zarówno jednostek, jak i grup społecznych, a także posiada kompetencje społeczne pozwalające na prawidłowe i skuteczne funkcjonowanie na rynku pracy.więcej
od 250zł
Pedagogika opiekuńczo - wychowawcza
Celem studium podyplomowego jest nabycie profesjonalnej wiedzy z zakresu normy i patologii używania języka oraz nabycie umiejętności wdrażania działań profilaktycznych, diagnozowania zaburzeń komunikacji oraz prowadzenie terapii logopedycznej, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń artykulacyjnych i fonacyjnych. Ponadto, Słuchacze otrzymają niezbędną w pracy logopedy wiedzę z zakresu językoznawstwa, w tym psycholingwistyki i neurolingwistyki, a także, zgodnie z profilem uczelni, silną podbudowę teoretyczną z zakresu psychologii i pedagogiki. Absolwent kierunku będzie potrafił dokonać diagnozy pacjenta oraz zaproponować odpowiedni dla danego zaburzenia tok terapii. Będzie także przygotowany, by świadomie tworzyć i doskonalić swój warsztat pracy.więcej
od 260zł
Asystent rodziny
Studia skierowane są do osób z wyższym wykształceniem, reprezentujących profesje społeczne (np. psycholog, pedagog, socjolog, pracownik socjalny) chcących podwyższyć i rozszerzyć swoje kwalifikacje o specjalizację asystentury rodzinie (Dz. U. nr 149 poz. 887 z 2011r. z późn. zm. Rozdz. 2. Art. 12.1.1a).więcej
od 255zł
Administracja publiczna z elementami zarządzania jakością
Słuchacze nabędą profesjonalną wiedzę użyteczną w pracy urzędniczej na wszystkich szczeblach. Będą mieli możliwość zapoznania się z aktualnymi trendami dotyczącymi zadań państwa i samorządów, idei służby publicznej oraz związanej z nią transparentności i etyki postępowania. Program zajęć obejmuje elementy zarządzania jakością oraz ich następstwa. Oprócz wiedzy prawnej i administracyjnej Słuchacze otrzymają podstawową wiedzą ekonomiczną i zarządczą umożliwiającą efektywne gospodarowanie środkami publicznymi oraz zarządzanie zasobami wykorzystywanymi w administracji publicznej. Dodatkowo słuchacze zdobędą umiejętności w zakresie metod kształtowania jakości w administracji, przekładających się na poprawne relacje administracja – lokalna społeczność.więcej
od 315zł
Fizjoterapia osób w wieku podeszłym
Student będzie dysponować poszerzoną wiedzą w obszarach: gerontologii, chorób wieku podeszłego, rehabilitacji geriatrycznej, aktywności fizycznej, pielęgniarstwa geriatrycznego, psychologii, sprzętu medycznego. Uzyska wiedzę na temat problemów, z którymi borykają się osoby w wieku podeszłym. Absolwenci tej specjalności będą mogli znaleźć zatrudnienie w szpitalach i klinikach na oddziałach geriatrycznych, w ośrodkach terapeutycznych i rehabilitacyjnych dla osób starszych, domach pomocy społecznej, a także będą przygotowani na otwarcie własnej działalności rehabilitacyjnej.więcej
od 315zł
Fizjoterapia w sporcie z elementami odnowy biologicznej
Student nabędzie wiedzę w zakresie kinezyterapii, fizykoterapii i hydroterapii w sporcie, tapingu w sporcie i wielu innych. Posiądzie wiedzę na temat najczęściej spotykanych kontuzji oraz ich kompleksowej rehabilitacji, ponadto zapozna się z szerokim wachlarzem metod stosowanych w odnowie biologicznej wśród sportowców.więcej
od 270zł
Przygotowanie pedagogiczne
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania pedagogiczno-psychologicznego i dydaktycznego, niezbędnego do pracy w zawodzie nauczyciela, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.Słuchacze uzyskują uprawnienia do pracy w charakterze nauczyciela przedmiotu, w zakresie którego ukończyli już studia pierwszego lub drugiego stopnia (np. matematyka, biologia, historia itp.), na wszystkich etapach edukacyjnych.
więcej
od 350zł
Dydaktyka języka angielskiego (z przygotowaniem do egzaminu CAE)
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania dydaktycznego, niezbędnego do prowadzenia zajęć z języka angielskiego w klasach IV-VIII oraz przygotowania językowego pozwalającego na przystąpienie do egzaminu Certificate in Advanced English (lub równorzędnego).Studia skierowane są do osób, które posiadają kwalifikacje nauczycielskie oraz ukończyły studia II stopnia na dowolnym kierunku studiów.
więcej
od 260zł
Logopedia
Celem studiów podyplomowego jest nabycie profesjonalnej wiedzy z zakresu normy i patologii używania języka oraz nabycie umiejętności wdrażania działań profilaktycznych, diagnozowania zaburzeń komunikacji oraz prowadzenie terapii logopedycznej, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń artykulacyjnych i fonacyjnych. Ponadto, Słuchacze otrzymają niezbędną w pracy logopedy wiedzę z zakresu językoznawstwa, w tym a także, zgodnie z profilem uczelni, silną podbudowę teoretyczną z zakresu psychologii i pedagogiki. więcej
od 260zł
Oligofrenopedagogika
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne konieczne do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną.Adresatami są absolwenci Pedagogiki posiadający przygotowanie pedagogiczne.
więcej
od 250zł
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Celem studiów podyplomowych jest poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.Studia podyplomowe skierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe magisterskie lub zawodowe, zainteresowanie zdobyciem dodatkowych kwalifikacji w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej.
więcej
od 300zł
Zarządzanie i organizacja w oświacie
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu organizacji pracy własnej oraz zespołu, a także metod kierowania placówką oświatową we współczesnym systemie edukacji. Studia skierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe, które chciałyby uzupełnić i wzbogacić swoje kwalifikacje w zakresie nowoczesnych metod kierowania i organizacji pracy placówką oświatową (przedszkolem, szkołą i inną instytucją oświatową).
więcej
od 255zł
Administracja publiczna z elementami zarządzania jakością
Słuchacze nabędą profesjonalną wiedzę użyteczną w pracy urzędniczej na wszystkich szczeblach. Będą mieli możliwość zapoznania się z aktualnymi trendami dotyczącymi zadań państwa i samorządów, idei służby publicznej oraz związanej z nią transparentności i etyki postępowania. Program zajęć obejmuje elementy zarządzania jakością oraz ich następstwa. Studia są przeznaczone dla osób zatrudnionych w administracji publicznej, a także osób, które swoje perspektywy zawodowe wiążą z wykonywaniem pracy w instytucjach administracji rządowej i samorządowej w kraju oraz Unii Europejskiej a także do osób prowadzących własną działalność gospodarczą.
więcej
od ???zł
Zarządzanie kadrami, prawo pracy i płace
Celem studiów podyplomowych jest przekazanie i pogłębienie wiedzy słuchaczy na temat zagadnień z zakresu indywidualnego i zbiorowego prawa pracy przy uwzględnieniu unormowań wspólnotowych. Wiedza zdobyta podczas studium oparta jest na aktualnym stanie prawnym, uwzględniającym bieżące nowelizacje kodeksu pracy oraz innych aktach prawnych z zakresu prawa pracy, w tym również orzecznictwa sądowego. więcej
od 350zł
Technologia informacyjno-komunikacyjna w edukacji
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie nauczycieli do wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.Studia skierowane są do osób posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela.
więcej
od 350zł
Inspektor ochrony danych osobowych
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie specjalistycznego przygotowania merytorycznego niezbędnego do zajmowania stanowiska Inspektora Ochrony Danych.Studia skierowane są do osób, które ukończyły studia co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku studiów zainteresowanych pełnieniem roli Inspektora Ochrony Danych.
więcej
od 350zł
Kontrola i audyt w administracji publicznej i biznesie
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie specjalistycznego przygotowania merytorycznego niezbędnego do prowadzenia działalności z zakresu kontroli wewnętrznej i audytu w podmiotach publicznych oraz przedsiębiorstwachStudia skierowane są do osób, które ukończyły studia co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku studiów zainteresowanych pracą w obszarze kontroli wewnętrznej i audytu.
więcej
od 300zł
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie specjalistycznego przygotowania merytorycznego niezbędnego do prowadzenia działalności z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.Studia skierowane są do osób, które ukończyły studia co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku studiów zainteresowanych pracą w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy.
więcej
od 290zł
Doradztwo personalno-zawodowe i edukacyjne
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego, niezbędnego do prowadzenia działalności z zakresu doradztwa personalno-zawodowego i edukacyjnego oraz zajęć w zakresie doradztwa zawodowego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 12 lutego 2019 roku w sprawie doradztwa zawodowego, od roku szkolnego 2022/2023 uprawnieni do prowadzenia zajęć w zakresie doradztwa zawodowego będą wyłącznie nauczyciele posiadający odpowiednie kwalifikacje. Studia skierowane są do osób, które ukończyły studia co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku studiów, zainteresowanych pracą w obszarze szeroko rozumianego doradztwa personalnego, zawodowego i edukacyjnego a także nauczycieli chcących uzyskać przygotowanie do prowadzenia kolejnego przedmiotu.
więcej
od 340zł
Edukacja dla bezpieczeństwa dla nauczycieli
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego, niezbędnego do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa.Studia skierowane są do osób, które posiadają kwalifikacje nauczycielskie oraz ukończyły studia co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku studiów.
więcej
od 300zł
Etyka dla nauczycieli
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie przygotowania dydaktycznego, niezbędnego do prowadzenia zajęć z etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.Studia skierowane są do osób, które posiadają kwalifikacje nauczycielskie oraz ukończyły studia co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku studiów.
więcej
od 255zł
Administracja publiczna z elementami zarządzania jakością
Absolwenci nabędą profesjonalną wiedzę użyteczną w pracy urzędniczej na wszystkich szczeblach. Będą mieli możliwość zapoznania się z aktualnymi trendami dotyczącymi zadań państwa i samorządów, idei służby publicznej oraz związanej z nią transparentności i etyki postępowania. Dodatkowo słuchacze zdobędą umiejętności w zakresie metod kształtowania jakości w administracji.
Osoby nabędą profesjonalną wiedzę użyteczną w pracy urzędniczej na wszystkich szczeblach. Będą mieli możliwość zapoznania się z aktualnymi trendami dotyczącymi zadań państwa i samorządów, idei służby publicznej oraz związanej z nią transparentności i etyki postępowania.
więcej
od 300zł
Prawo pracy - kadry i płace
Studia skierowane są zarówno do aktywnych zawodowo specjalistów w obszarze kadr i płac, poszukujących możliwości doskonalenia poziomu wiedzy i kompetencji, jak i do osób przygotowujących się do pracy w tej dziedzinie.
Celem studiów jest przekazanie specjalistycznej wiedzy połączonej z umiejętnościami z zakresu prawa pracy, rozliczania wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych, dokumentacji: kadrowej, podatkowej oraz ZUS, jak również systemów kadrowo-płacowych oraz ochrony danych osobowych w zatrudnieniu.
więcej
od 350zł
Kontrola i audyt w administracji publicznej i biznesie
Studia skierowane są do osób, które ukończyły studia co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku studiów zainteresowanych pracą w obszarze kontroli wewnętrznej i audytu.
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie specjalistycznego przygotowania merytorycznego niezbędnego do prowadzenia działalności z zakresu kontroli wewnętrznej i audytu w podmiotach publicznych oraz przedsiębiorstwach
więcej
od 310zł
Administracja i usługi elektroniczne
Adresatami studiów są osoby pełniące lub zamierzające pełnić funkcje kierownicze w administracji publicznej, m.in. w urzędach wojewódzkich, miast i gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich i samorządach; osoby, które chcą zdobyć i pogłębić wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w administracji.
Cel studiów to pogłębienie i zaktualizowanie wiedzy z zakresu prawa, sprawności organizacyjnej oraz umiejętności interpersonalnych w obszarach administracji publicznej.
więcej
od 300zł
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Studia skierowane są do osób, które ukończyły studia co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku studiów zainteresowanych pracą w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy.
Celem studiów podyplomowych jest zapewnienie specjalistycznego przygotowania merytorycznego niezbędnego do prowadzenia działalności z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
więcej
od 350zł
Inspektor danych osobowych
Adresatami studiów są osoby pełniące lub zamierzające zawodowo pełnić rolę Inspektora Ochrony Danych. Pracownicy działów personalnych, IT, kadra kierownicza organów administracji publicznej.
Celem studiów jest nabycie przez słuchaczy kompetencji niezbędnych do wykonywania funkcji Inspektora Ochrony Danych zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
więcej
od 350zł
Audyt wewnętrzny
Studia adresowane są do osób, które chcą rozpocząć pracę w audycie wewnętrznym lub mają już doświadczenie w tym zakresie i chcą poszerzyć swoją wiedzę.
Studia mają na celu przygotowanie nowych audytorów wewnętrznych do sprawnego i rzetelnego wykonywania zawodu. Osoby zaczynające pracę lub z niewielkim doświadczeniem w audycie wewnętrznym zdobędą wiedzę i zapoznają się z najnowszymi standardami i trendami w profesji audytu.
więcej
od 270zł
Przygotowanie pedagogiczne
Adresatami studiów są absolwenci dowolnych studiów wyższych (osoby z dyplomem licencjata, magistra lub inżyniera) posiadający zdobyte w toku dotychczasowej edukacji i/lub praktyki zawodowej przygotowanie merytoryczne do nauczania wybranego przedmiotu, lecz nie posiadający kwalifikacji pedagogicznych koniecznych do wykonywania zawodu nauczyciela w szkołach oraz placówkach oświatowych i oświatowo-wychowawczych.
więcej
od 300zł
Zarządzanie i organizacja w oświacie
Studia skierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe, które chciałyby uzupełnić i wzbogacić swoje kwalifikacje w zakresie nowoczesnych metod kierowania i organizacji pracy placówką oświatową (przedszkolem, szkołą i inną instytucją oświatową).
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu organizacji pracy własnej oraz zespołu, a także metod kierowania placówką oświatową we współczesnym systemie edukacji.
więcej
od 250zł
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Studia podyplomowe skierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe magisterskie lub zawodowe, zainteresowanie zdobyciem dodatkowych kwalifikacji w zakresie pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej. Oferta skierowana jest w szczególności do: pedagogów i psychologów; nauczycieli i wychowawców różnych typów szkół oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych oraz pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Celem studiów podyplomowych jest poznanie zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz zasad funkcjonowania państwowego i społecznego systemu opieki wobec dzieci i młodzieży.
więcej
od 360zł
Integracja sensoryczna
Nasze studia podyplomowe pozwolą Ci m.in.: poznać zarówno teoretyczne, jak praktyczne założenia integracji sensorycznej – tak, aby zapewnić dziecku niezbędne wsparcie w procesie diagnostycznym i terapeutycznym,przećwiczyć w praktyce metody terapii integracji sensorycznej – tak, abyś był przygotowany do wdrożenia ich w swojej pracy zawodowej,uzyskać niezbędne kompetencje, aby móc podnieść jakość pracy z dzieckiem i jego rodzicami.więcej
od 360zł
Logopedia
Jeżeli jesteś zainteresowany zdobyciem atrakcyjnego zawodu nasze studia podyplomowe pozwolą Ci m.in.: poznać zarówno teoretyczne, jak praktyczne założenia logopedii – tak, aby zapewnić dziecku lub osobie dorosłej niezbędne wsparcie w procesie diagnostycznym i terapeutycznym,przećwiczyć w praktyce diagnozowanie oraz metody terapii logopedycznej – tak, abyś był przygotowany do wdrożenia ich w swojej pracy zawodowej.uzyskać niezbędne kompetencje, aby móc podnieść jakość pracy z osobami potrzebującymi wsparcia specjalisty z zakresu logopedii,zdobyć nowy, atrakcyjny zawód z szerokimi możliwościami specjalizowania się w takich dziedzinach jak, neurologopedia, surdologopedia, oligofrenologopedia czy wczesna interwencja logopedyczna.więcej
od 380zł
Neurologopedia
Neurologopedia to ciekawy pomysł na rozwój kariery dla dyplomowanych logopedów. Specjalizacja w tym kierunku obejmuje pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozowania i prowadzenia terapii neurologopedycznej, a także analizy badań specjalistycznych i współpracy z przedstawicielami innych specjalności z zakresu medycyny, psychologii itp. Absolwenci posiadają też wiedzę na temat chorób neurologicznych i psychicznych powodujących zaburzenia wymowy.więcej
od 260zł
Rytmika
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę i umiejętności praktyczne potrzebne do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji muzycznej, w tym rytmiki, tańca i umuzykalnienia dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III.Studia przygotowują słuchaczy do prowadzenia, atrakcyjnych dla dzieci, zajęć rozwijających wyobraźnię i koordynację ruchowo-przestrzenną.
więcej
od 270zł
Przygotowanie pedagogiczne
Studia podyplomowe na tym kierunku pozwalają uzyskać kwalifikacje nauczycielskie, a program nauczania jest zgodny z obowiązującymi wymaganiami, a zarazem okazją do uczestnictwa w zajęciach dodatkowych. Naszym Słuchaczom, w ramach oferowanego kierunku studiów dajemy możliwość uczestnictwa w bezpłatnym warsztacie z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.Celem studiów jest uzyskanie niezbędnych uprawnień do zajmowania stanowiska nauczyciela w różnych placówkach oświatowych zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
więcej
od 290zł
Organizacja i zarządzanie w oświacie
Studia podyplomowe, których przedmiotem jest zarządzanie oraz organizacja w oświacie organizowane na naszym warszawskim wydziale WSPiA będą dla Ciebie szansą do zdobycia nowych, praktycznych kwalifikacji. Dzięki zajęciom dydaktycznym.Uzyskasz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci sprawnie organizować i zarządzać pracą dowolnej placówki oświatowej i edukacyjnej, poznasz metody kierowania pracą zespołu nauczycieli oraz pracowników administracji, zdobędziesz kompetencje, które umożliwią Ci objęcie stanowiska dyrektora przedszkola, szkoły podstawowej lub średniej oraz innych placówek oświatowych. Stawiamy przede wszystkim na doskonalenie praktycznych umiejętności – to fundament nowoczesnej edukacji, która wpisuje się w aktualne wymagania rynku pracy.
więcej
od 270zł
Socjoterapia
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji do prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, świetlicach socjoterapeutycznych, z dziećmi i młodzieżą z różnego rodzaju zaburzeniami zachowania i problemami emocjonalnymi.Ponadto, absolwenci w zależności od wyboru specjalności otrzymają uprawnienia do prowadzenia terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wychowawczymi, lub kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą nieprzystosowaną społecznie. więcej
od 230zł
Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów
Celem studiów jest uzyskanie niezbędnych uprawnień do zajmowania stanowiska nauczyciela psychologa w różnych placówkach oświatowych zgodnie z rozporządzeniem MNiSW z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.Naszym Słuchaczom, w ramach oferowanego kierunku studiów dajemy możliwość uczestnictwa w bezpłatnym warsztacie z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
więcej
od 260zł
Wczesne wspomaganie rozwoju
Wczesne wspomaganie rozwoju obejmuje działania wspomagające dziecko od narodzin do chwili podjęcia nauki w szkole. Jest to zintegrowany system oddziaływań wielopłaszczyznowych polegających na pobudzaniu i stymulowaniu ruchowym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym dziecka z niepełnosprawnością. Głównym celem jest zniwelowanie różnic i zaburzeń rozwoju dziecka w sposób wystarczający, by mogło ono podjąć naukę w szkole ze swoimi rówieśnikami. Właściwe przeprowadzenie diagnozy i terapii wymaga zdobycia konkretnych kwalifikacji.więcej
200zł
Przedłużanie i zagęszczanie rzęs metodą 1:1
Osoba prowadząca: mgr Monika Kłosekkontakt: monika.klosek@wp.pl 501854425
terminy: 29.05.2020 29.05.2020
zapisz się
200zł
Przedłużanie i zagęszczanie rzęs metodą objętościową
Osoba prowadząca: mgr Monika Kłosekkontakt: monika.klosek@wp.pl 501854425
terminy: 29.05.2020 29.05.2020
zapisz się
250zł
Infuzja tlenowa
Osoba prowadząca: mgr Monika Kłosekkontakt: monika.klosek@wp.pl 501854425
terminy: 29.05.2020 29.05.2020
zapisz się
200zł
Manicure hybrydowy z przedłużaniem na szablonie i podstawowym zdobnictwem
Osoba prowadząca: mgr Monika Kłosekkontakt: monika.klosek@wp.pl 501854425
terminy: 29.05.2020 29.05.2020
zapisz się
300zł
Mikronakłuwanie Derma-roller
Osoba prowadząca: mgr Monika Kłosekkontakt: monika.klosek@wp.pl 501854425
terminy: 29.05.2020 29.05.2020
zapisz się
490zł
Kurs makijażu I stopnia (4dni)
Osoba prowadząca: mgr Monika Kłosekkontakt: monika.klosek@wp.pl 501854425
terminy: 29.05.2020 29.05.2020
zapisz się
250zł
Mikrodermabrazja
Osoba prowadząca: mgr Monika Kłosekkontakt: monika.klosek@wp.pl 501854425
terminy: 29.05.2020 29.05.2020
zapisz się
70zł
Współczesny nauczyciel funkcja i wizerunek
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/WsNaFW
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Nauczyciele wszystkich poziomów kształcenia i nauczania praktycznego.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie wiedzy i warsztatu pracy nauczyciela o wiedzę z zakresu funkcji i wizerunku współczesnego nauczyciela.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik zna pojęcia i wie na czym polega i czym jest:
- „Społeczeństwo wiedzy” w którym wiedza staje się ona najważniejszym wyznacznikiem szans życiowych i pozycji społecznej.
- „Społeczeństwo medialne”, w którym szkoła i nauczyciele stracili pozycję jedynego „dostawcy wiedzy i autorytetu dla młodych ludzi”.
- Upowszechnianie rynkowego modelu oświaty (kształcenia), w którym obowiązuje zasada kalkulacyjności (ekonomicznej i społecznej).
- Globalizacja i integracja europejska stanowiące rynkową konkurencję i zagrożenia dla tradycyjnych i narodowych systemów wartości.
- Co to jest systemowa transformacja, jakiej podlega polskie społeczeństwo.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.
Treści kształcenia:
Zaznajomienie ze współczesnymi standardami kształcenia zawodowego nauczycieli, oraz wyróżnienie:
- niezbędnych kompetencji, które umożliwią mu pełnienie funkcji: fachowca, menedżera, inspiratora i integratora.
- przedstawienie roli nauczyciela w ujęciu: w zakresie nauczania, wychowania, opieki, diagnozowania, resocjalizacji, współpracy ze środowiskiem, działalności innowacyjno-reformatoskiej i badawczej.
Przedstawienie roli jaką odgrywają takie kompetencje jak:
- merytoryczne (rzeczowe).
- prakseologiczne czyli dydaktyczne i psychologiczno-pedagogiczne.
- wyrażenie się w skuteczności nauczyciela w planowaniu, organizowaniu, kontroli i ocenie procesów edukacyjnych.
- komunikacyjne – wyrażają się w skuteczności zachowań językowych w strukturach edukacyjnych.
- współdziałania – manifestują się w zachowaniach prospołecznych i sprawnościach działań integracyjnych.
- kreatywne – rodzą innowacyjność i niestandardowość działania.
- medialne, informatyczne i techniczne – pozwalają sprawnie korzystać z nowoczesnych źródeł i technik informacyjnych.
- moralne – zdolność do pogłębionej refleksji moralnej, oraz kształtowanie własnych powinności etycznych wobec podmiotów edukacji, a także kierowanie własnym rozwojem.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, oraz ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
100% frekwencja, oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
75zł
Myślę więc jestem, czyli nauka przez całe życie
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/MwJCzNaCŻ
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin;
II. ADRESACI KURSU
Adresatami szkolenia są nauczyciele, ale również skierowane jest do tych osób, których praca zawodowa wymaga ciągłego podnoszenia kwalifikacji i zdobywania wiedzy, oraz umiejętnego przekazywania tej wiedzy innym osobom.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Prowadzone zajęcia w formie warsztatów i interaktywnej prezentacji multimedialnej, są przeplatane warsztatowymi zajęciami w których wykorzystywane są zarówno techniki relaksacyjne jak i psychologiczne. Całość zajęć jest wzbogacona o dyskusję z biorącymi udział w zajęciach, oraz własną pracą uczestników kierowaną przez trenera.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po odbyciu tego szkolenia uczestnik będzie umiał:
- zdiagnozować i zrozumieć swój unikalny sposób i styl uczenia się w oparciu o dominujący kanał percepcji, a głownie przez preferencje własnych doświadczeń,
- umiejętnie dopasuje techniki zdobywania wiedzy do własnych preferencji i przyzwyczajeń,
- pozna i zastosuje techniki zwielokrotniające jakość przekazywania wiedzy.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Treści programowe zajęć:
- Sposoby i style nauczania preferowane w uczeniu się i nauczaniu dorosłych.
- Kanały percepcji w służbie uczenia się i nauczania dorosłych.
- Cykl Kolbe’a i jego praktyczne zastosowanie.
- Podstawowe mnemotechniki stosowane w nauczaniu dorosłych.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się80zł
Metody aktywizujące w pracy nauczyciela
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/MaPrNa
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 6 godzin;
II. ADRESACI KURSU
Nauczyciele wychowania przedszkolnego, wychowawcy klas wczesnoszkolnych.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie stosowania metod aktywizujących w pracy nauczyciela.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik:
jest świadomy korzyści wynikających ze stosowania metod aktywizujących w swojej pracy.
zna metody aktywizujące w pedagogice, oraz zabawy mające na celu wdrożenie tych metod w codziennej pracy z uczniem.
zna metody kreatywnej pracy z dziećmi, oraz rozwijanie tej kreatywności.
potrafi korzystać z dostępnych źródeł w ramach własnej działalności edukacyjnej.
potrafi opracować autorski konspekt zajęć z metod aktywizujących w pracy nauczyciela.
posiada elementarną wiedzę z zakresu metod aktywizujących.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.
Treści kształcenia:
Przeprowadzanie zajęć z wykorzystaniem metod aktywnych wiąże się z umiejętnościami:
- Nie wykluczamy nikogo z zabawy, dlatego, że czegoś nie wie lub nie potrafi.
- Nie dzielimy uczniów na lepszych gorszych.
- Jeżeli ktoś nie ma ochoty się bawić, nie zmuszamy go.
- Nauczyciel także uczestniczy w zabawie.
- Każdy ma prawo do popełniania błędów.
Rodzaje aktywności:
- emocjonalna - jako motywacja i przeżywanie,
- intelektualna - jako myślenie
- sensomotoryczna – jako postrzeganie i działanie,
- werbalna – jako wypowiadanie swoich myśli.
Aktywizujące formy nauczania – to organizacyjna strona procesu nauczania – uczenia się, prowadząca do zwiększenia efektywności tego procesu. Obejmuje uczniów, łączy ich w odpowiednie grupy, organizując współprace grup i jednostek między sobą, rodzaj zajęć, warunki miejsca i czas pracy.
Nauczyciel stosując metody aktywizujące uczy się pełnia roli:
- Doradcy- który jest do dyspozycji, gdy uczniowie mają problem z rozwiązaniem trudnego zadania lub gdy go nie rozumieją.
- Animatora – który inicjuje metody i objaśnia ich znaczenie dla procesu uczenia się, przedstawia cele uczenia się i przygotowuje materiał do pracy.
- Obserwatora i słuchacza – który obserwuje uczniów przy pracy i dzieli się z nimi tymi obserwacjami.
- Uczestnika procesu dydaktycznego – który wie, że nie musi być doskonały i jest przykładem osoby, która uczy się przez całe życie.
- Partnera – który jest gotowy modyfikować przygotowaną wcześniej lekcję w zależności od sytuacji w klasie.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się75zł
Jak nie zwariować w szkole i uczyć skutecznie
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/JnZwSz
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Głównymi adresatami szkolenia są Rady Pedagogiczne, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele klas wczesnoszkolnych, wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie wykorzystywania niestandardowych sposobów nauczania.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po tej formie szkoleniu uczestnicy potrafią rozpoznać:
- objawy przewlekłego stresu rozpoznać u siebie i innych osób,
- złagodzić skutki stresu i innych negatywnych zjawisk dla psychiki i całego organizmu,
- będą umieli osiągnąć pozytywny stan relaksu i odprężenia,
- zjawiska podnoszące pozytywne relacje z otoczeniem i komfort pracy, oraz utrwalać wymagane pozytywne zachowania, niwelować, oraz zapobiegać długotrwałym skutkom stresu w sposób trwały.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.
Treści programowe zajęć:
- Definicja i objawy stresu.
- Rodzaje stresu i ich wpływ na osobowość nauczyciela i jego jakość pracy.
- Najczęstsze czynniki będące przyczynami stresu w pracy w szkole.
- Nadmiar stresu i towarzyszące jemu reakcje somatyczne i psychiczne.
- Konsekwencje stresu jako zjawiska dla życia prywatnego i zawodowego nauczycieli.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem i techniki najczęściej stosowane (forma zajęć praktycznych).
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się50zł
Kształcenie ogólne i informatyczne we współpracy z biblioteką
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/KO-IB
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 4 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Bibliotekarze, nauczyciele, wychowawcy szkół podstawowych i średnich.
III. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela lub bibliotekarza w zakresie wykorzystywania szkolenia ogólnego i informatycznego we współpracy z biblioteką szkolną.
IV. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Treści kształcenia:
- rola biblioteki w uzupełnianiu kształcenia ogólnego i informatycznego,
- modelowe wsparcie szkoły przez nauczyciela bibliotekarza,
- dostosowanie modeli nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów zakresie kształcenia ogólnego i informatycznego,
- przygotować absolwenta szkoły do aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym,
- wdrażanie uczniów do samokształcenia w zakresie kształcenia ogólnego i informatycznego.
V. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
100% frekwencji oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się50zł
Źródła biblioteczne i archiwalne w pracy dydaktycznej
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/PA-PN
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 4 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Bibliotekarze, nauczyciele szkół podstawowych i średnich.
III. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela lub bibliotekarza w zakresie posługiwania się źródłami bibliotecznymi i archiwalnymi w codziennej pracy dydaktycznej.
IV. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Treści kształcenia:
charakterystyka zbiorów archiwalnych,
ranga i wyjątkowość zbiorów archiwalnych,
źródła biblioteczne, podstawowe zadania bibliotek tradycyjnych i cyfrowych,
biblioteki i Polsce i na świecie, najbardziej znane placówki,
biblioteka w pracy dydaktycznej nauczyciela.
V. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
100% frekwencji oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się60zł
Prawa autorskie w pracy nauczyciela i bibliotekarza
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/PA-AU
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Bibliotekarze, nauczyciele szkół podstawowych i średnich.
III. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela i bibliotekarza w zakresie wiedzy dotyczącej prawa autorskiego i jego przestrzegania.
IV. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Treści kształcenia:
- prawo autorskie jako zjawisko ogólnospołeczne,
- egzekwowanie swoich praw autorskich przez twórców,
- naruszenie prawa autorskiego i problemy związane z tym naruszeniem,
- nowe technologie i technologia informacyjna w prawie autorskim,
- prawo prasowe i prawo reklamy w prawie autorskim.
V. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
100% frekwencji oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się60zł
Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/KprNa
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Głównymi adresatami szkolenia są nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele klas wczesnoszkolnych, wychowawcy, Rady Pedagogiczne.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań;
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie wykorzystywania komunikacji interpersonalnej, oraz sposobów jej wykorzystywania w codziennej komunikacji z uczniami.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po zakończeniu szkoleniu uczestnicy będą umieli skutecznie:
- komunikować się skutecznie w środowisku zawodowym i życiu prywatnym,
- stosować wszystkie dostępne środki i narzędzia, oraz techniki komunikacyjne,
- radzić sobie z pojawiającymi się barierami komunikacyjnymi w pracy zawodowej,
- komunikować się skutecznie z uczniami i rodzicami, bez powstawania konfliktów.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Założenia programowe:
- Charakterystyka i najczęstsze rodzaje komunikacji interpersonalnej.
- Specyfika komunikacji interpersonalnej z rodzicami uczniów, którzy przychodzą do szkoły.
- Najlepsze i najskuteczniejsze techniki komunikacyjne.
- Bariery w komunikacji interpersonalnej i przeszkody tej komunikacji.
- Potoczny język ucznia, a język nauczyciela w praktyce.
- Istota modulacji głosu w komunikacji, oraz znaczenie intonacji w bezpośredniej komunikacji.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się60zł
Autorytet dyrektora szkoły
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/ADSz
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURS
Jednodniowy kurs / 6 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Szkolenie dedykowane dyrektorom szkół i przedszkoli, oraz nauczycielom chcącym nabyć umiejętności prowadzenia rozmów trudnych z pracownikami, właściwego delegowania zadań oraz budowania autorytetu.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, praca jako nauczyciel.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela, oraz budowania autorytetu wśród innych pracowników szkoły.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Zakłada się, że po zakończeniu szkolenia jego uczestnik będzie: efektywnie budował wizerunek siebie jako przełożonego i autorytetu wśród pracowników znał techniki wpływu społecznego i sposoby ich stosowania w optymalizowaniu efektywności relacji z podwładnymi znał techniki asertywnej komunikacji i potrafił wypracować sposoby ich funkcjonowania zarówno w relacjach pionowych jak i poziomych, rozwijał umiejętności efektywnego doboru sposobu funkcjonowania w sytuacjach konfliktowych wewnątrz zespołu.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
1. Rola i autorytet kierownika.
- Kluczowe składowe relacji międzyludzkich.
- Zasady aktywnego słuchania.
- Efektywne działanie w sytuacji stresu.
- Budowanie autorytetu u nastoletnich uczniów.
2. Wykorzystanie asertywnej komunikacji w budowaniu autorytetu szefa.
- Pojęcie asertywności i zasady, oraz wzory zachowań asertywnych.
- Komunikacja międzyludzka – jej blaski i cienie.
- Autorytet – definicja i rodzaje autorytetu.
3. Wywieranie wpływu społecznego.
- Rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie trudnych rozmów.
- Delegowanie zadań.
- Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
100% frekwencji oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się50zł
Zjawisko cyberprzemocy i agresji w szkole
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@wspia.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/ADSz
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
jednodniowy kurs / 4 godziny.
II. ADRESACI KURSU
Nauczyciele gimnazjum, nauczyciele klas szkoły podstawowej, wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w rozpoznawaniu zjawisk cyberprzemocy i agresji w szkole. Szkolenie jest adresowane do wszystkich nauczycieli, którzy chcą szybko rozpoznawać pierwsze symptomy agresji i cyberprzemocy w zespołach klasowych i szkole. Poznane techniki pomogą opanować zasady postępowania i zapobiegania tym zjawiskom w szkole.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik:
- zna metody rozpoznawania zjawisk cyberprzemocy i agresji w szkole;
- potrafi korzystać z dostępnych źródeł w ramach własnej działalności edukacyjnej;
- potrafi opracować autorski konspekt zajęć do zapobiegania zjawiskom cyberprzemocy i agresji w szkole;
- posiada elementarną wiedzę w zakresie przestrzegania prawa.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.Treści kształcenia:
- Cyberprzemoc jako nowe zjawisko w społeczeństwie, jej definicja i sposoby walki z nią.
- Uporządkowanie wiedzy o cyberprzemocy zapoznanie ze skutkami prawnymi w wyniku stosowania cyberprzemocy.
- Nabycie wiedzy praktycznej o zasadach działania i treściach poszczególnych portali internetowych.
- Zapoznanie z aktualnymi trendami wśród młodzieży posługującej się nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi.
- Przekazanie wskazówek do prowadzenia zajęć z uczniami w celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa uczniów posługujących się internetem.
- Ukazanie takich narzędzi komunikacyjnych, które powodują zwiększenie poziomu bezpieczeństwa.
- Pokazanie nowych zagrożeń takich jak „siecioholizm”, naruszanie wizerunku drugiej osoby.
- Uzyskanie przez uczestników szkolenia świadomości funkcjonowania „cyberplanety”.
- Profilaktyka cyberprzemocy i procedury reagowania na cyberprzemoc.
- Cyberprzemoc a prawo, dochodzenie praw ofiary cyberprzemocy.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu;
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej;
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
100% frekwencji oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach;
zapisz się50zł
Techniki prezentacji i skutecznej komunikacji w pracy nauczyciela
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/TPiSKwPN
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele klas wczesnoszkolnych, wychowawcy, animatorzy czasu wolnego.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Pełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie wykorzystywania niestandardowych sposobów zachęcania dzieci oraz rodziców do doskonalenia technik wystąpień i prezentacji. Szkolenie jest adresowane do wszystkich nauczycieli, którzy chcą poprawić jakość swoich wystąpień przed klasą, rodzicami i w różnych innych sytuacjach, np. przed komisją egzaminacyjną. Poznane techniki pomogą opanować stres i nauczą świadomie używać głosu i ciała, aby zwiększyć siłę przekazu.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik:
- zna metody kreatywnej pracy z dziećmi;
- potrafi korzystać z dostępnych źródeł w ramach własnej działalności edukacyjnej;
- potrafi opracować autorski konspekt zajęć z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
- posiada elementarną wiedzę w zakresie prawa autorskiego.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.Treści kształcenia:
- Nauka formułowania i dobierania środków przekazu w zależności od słuchaczy, miejsca i celu.
- Trening pozytywnej prezentacji i odporności na ekspozycję społeczną.
- Nauka komunikacji interpersonalnej – zdobywanie umiejętności integrowania grupy, a także kształtowania jej liderów.
- Pogłębianie relacji między uczestnikami szkolenia.
- Ukazanie takich narzędzi komunikacyjnych, które powodują wywieranie określonego wrażenia na odbiorcy.
- Pokonanie barier komunikacyjnych.
- Uruchomienie własnej ekspresji jako skutecznego instrumentu komunikacji.
- Uruchomienie głosu w taki sposób, aby być bardziej interesującym dla odbiorców.
- Uzyskanie przez uczestników szkolenia takiego poziomu świadomości funkcjonowania własnego głosu, który doprowadzi do swobodnego nim operowania.
- Nauka umiejętności radzenia sobie ze stresem.
- Poznanie procesu komunikacji, aby umiejętnie przekazywać informacje, prowadzić rozmowy, funkcjonować w zespołach i przekonywać do swoich racji.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Ćwiczenia z elementami warsztatu;
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej;
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
100% frekwencji oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach;
zapisz się55zł
Kryzys w szkole, jak zapewnić bezpieczeństwo uczniom i nauczycielom
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/KRwSZ
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Głównymi adresatami szkolenia są Rady Pedagogiczne, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele klas szkół wszystkich poziomów kształcenia, wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest przygotowanie nauczyciela do postępowania i zachowania się w czasie wystąpienia sytuacji kryzysowej, zachowania się uczniów, nauczenie zasad postępowania w czasie zamachu terrorystycznego.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po tej formie szkoleniu uczestnicy potrafią:
- Podnieść bezpieczeństwo w szkole i placówce.
- Postępować w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej.
- Doskonalić umiejętności radzenia sobie z sytuacją trudną i kryzysową.
- Złagodzić skutki stresu i innych negatywnych zjawisk dla psychiki uczniów i całego grona pedagogicznego.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Treści programowe zajęć
Definicja i objawy stresu występującego w czasie wystąpienia kryzysu.
Najczęstsze czynniki będące przyczyną wystąpienia sytuacji kryzysowej w szkole.
Konsekwencje stresu jaki występuje w czasie sytuacji kryzysowej w szkole, konsekwencje dla życia zawodowego nauczycieli.
Ogólne zasady bezpieczeństwa obowiązujące w szkole dotyczące uczniów i nauczycieli.
Zagrożenia zamachami, aktywny strzelec, zasady zachowania się w takiej sytuacji.
Normy i zasady dotyczące bezpieczeństwa obowiązujące w szkołach.
zadania i odpowiedzialność wszystkich uczestników życia szkoły.
Sposoby radzenia sobie ze stresem i techniki najczęściej stosowane (forma zajęć praktycznych).
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej dotyczącej postępowania w czasie kryzysu.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się60zł
Promocja wartości edukacji
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/PWE
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Głównymi adresatami szkolenia są nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele klas szkół wszystkich poziomów kształcenia, wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest przygotowanie nauczyciela do umiejętnego propagowania idei „uczenia się przez całe życie”, oraz nauczenie „promowania wartości edukacji”.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po tej formie szkoleniu uczestnicy potrafią:
- Doskonalić umiejętności w zakresie promowania wartości edukacji.
- Określić jak funkcjonuje społeczeństwo wiedzy -uczące się – formalnie, nieformalnie, incydentalnie.
- Rozpropagować tę ideę wśród uczniów.
- Zadbać o wszechstronny i indywidualny rozwój młodego człowieka.
- Twórczo rozwiązywać problemy związane z promocją edukacji.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Treści programowe zajęć
- Definicja kariery zawodowej.
- Jakie zmiany zachodzą współcześnie w modelu kariery zawodowej.
- Rola organizacji społecznych, sieciowych, fraktalnych, wirtualnych w kształtowaniu modeli kariery zawodowej.
- Jak zmieniają się organizacje, oczekiwania pracodawców i pracowników.
- Zmiany zachodzące w pozycji pracownika w organizacji i roli jaką rolę ma pełnić.
- Rola i zadania społeczeństwa obywatelskiego w życiu współczesnym.
- Wyzwania przed jakimi staje szkoła współcześnie.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej dotyczącej promocji wartości edukacji.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się60zł
Organizacja i funkcjonowanie kół zainteresowań w szkole
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansma.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/OFKZ
Opis:
I. TRYB I CZAS STRWANIA KURSU
jednodniowy kurs / 5 godzin;
II. ADRESACI KURSU
bibliotekarze, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele klas wczesnoszkolnych, wychowawcy, animatorzy czasu wolnego;
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań;
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie organizacji kół zainteresowań w szkole i prowadzenia zajęć w ramach tych kół.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik:
- Jest świadomy korzyści wynikających z istnienia kół zainteresowań w placówce oświatowej.
- Stosuje metody pedagogiki zabawy mające zastosowanie w czasie zajęć w ramach kół zainteresowań.
- Zna metody kreatywnej pracy z dziećmi i młodzieżą.
- Potrafi korzystać z dostępnych źródeł w ramach własnej działalności edukacyjnej dotyczącej organizacji zajęć kół zainteresowań.
- Potrafi opracować autorski konspekt zajęć do prowadzenia ich w ramach kół zainteresowań
- Posiada elementarną wiedzę dotyczącą funkcjonowania różnych kół zainteresowań.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.
Treści kształcenia:
- Inicjatorzy powstania i funkcjonowania kół zainteresowań w szkole.
- Zatwierdzenie regulaminu funkcjonowania koła.
- Prawne podstawy funkcjonowania kół zainteresowań w szkole, miejsce kół w arkuszu organizacyjnym szkoły.
- Odpowiedzialność nauczycieli za poziom dydaktyczny i wychowawczy koła zainteresowań.
- Zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów, praca z uczniem zdolnym lub z uczniem mającym trudności w nauce.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się65zł
Sposoby motywowania uczniów do nauki
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/SMUDN
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs / 6 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Nauczyciele wszystkich przedmiotów szkoły podstawowej i średniej, wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagało.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie motywowania uczniów do nauki, oraz pokazanie najskuteczniejszych metod motywowania.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik:
- ma świadomości korzyści wynikających z właściwej motywacji uczniów do nauki;
- zna metody skutecznej motywacji w pracy z uczniami;
- potrafi korzystać z dostępnych źródeł w ramach własnej działalności edukacyjnej;
- potrafi opracować autorski konspekt zajęć z wykorzystaniem wiedzy dotyczącej motywacji;
- posiada elementarną wiedzę z zakresu skutecznych metod motywacji do nauki.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.
Treści kształcenia:
- powinności nauczyciela w zakresie skutecznego motywowania.
- różnice w sposobach motywowania uczniów klas szkoły podstawowej i klas szkół
- średnich.
- co nauczyciel powinien zrobid aby skutecznie motywowad ucznia do nauki.
- metody nawiązywania do wewnętrznej motywacji uczniów.
- metody motywowania za pomocą zachęt zewnętrznych.
- sposoby oddziaływania nauczyciela jako osoby motywującej.
- wnioski dla nauczyciela, który ma odgrywać rolę osoby motywującej.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, pokaz multimedialny, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się60zł
Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/SiWZwPN
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs weekendowy - 6 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Nauczyciele wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowej, nauczyciele szkół średnich i wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest dostarczenie aktualnej wiedzy o wypaleniu zawodowym i stresie w pracy nauczyciela, oraz wiedzy o sposobach walki z nimi.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik:
- umie ocenić warunki do powstania wypalenia zawodowego;
- jest świadomy konsekwencji związanych z wypaleniem zawodowym;
- zna metody zapobiegania stanowi wypalenia zawodowego i stresie w pracy nauczyciela;
- potrafi korzystać z dostępnych źródeł w poszerzaniu wiedzy na temat wypalenia zawodowego i stresu w pracy nauczyciela;
- potrafi określić zespół wypalenia jako syndrom składający się z komponentów lub grup objawów.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.
Treści kształcenia:
- na czym polega wyczerpanie emocjonalne i psychofizyczne – kiedy się pojawia i jaki jest skutek psychicznego przemęczenia lub przeciążenia intensywnością kontaktów interpersonalnych;
- depersonalizacja - co oznacza, w jaki sposób nauczyciel staje się obojętnym w reagowaniu na ucznia, kiedy dystansuje się w kontaktach z uczniami, a kiedy dystansuje się od trudnych spraw zawodowych;jak objawia się u nauczyciela obniżenie jakości pracy, pierwsze zauważalne objawy;
- kiedy na skutek wypalenia nauczyciela zaczynają cierpieć inne osoby;
- jak należy spojrzeć na kondycję psychiczną i zdrowotną nauczyciela; stresu chroniczny, który przyczynia się do wypalenia zawodowego w pracy nauczyciela.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład połączony z pokazem multimedialnym, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz się65zł
Bezpieczne przedszkole
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/BePrz
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs weekendowy - 6 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele klas wczesnoszkolnych, wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela w zakresie szeroko pojętego bezpieczeństwa i zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik:
- jest świadomy korzyści wynikających z zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu, oraz bezpieczeństwa szeroko pojętego dla harmonijnego rozwoju dziecka;
- zna metody pedagogiki, oraz edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
- wie o metodach bezpiecznej pracy z dziećmi, odwołujące się do praktyki;
- potrafi korzystać z dostępnych źródeł w ramach własnej działalności edukacyjnej w zakresie bezpieczeństwa.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Brak podziału na przedmioty kształcenia.
Treści kształcenia:
- Podstawy prawne działalności przedszkola – przegląd aktów prawnych wraz z komentarzem.
- Odpowiedzialność kierownika placówki oraz wychowawcy przedszkolnego za bezpieczeństwo techniczne obiektów przedszkola oraz bezpieczeństwo wychowanków.
- Obowiązki organu założycielskiego oraz kadry kierowniczej przedszkola w zakresie BHP, oraz ochrony przeciwpożarowej.
- Postępowanie w przypadkach kryzysowych, skażenie obiektu lub środowiska, pandemie, ratownictwo medyczne.
- Metodyka wpajania dzieciom bezpiecznych zachowań (ruch drogowy, bezpieczna zabawa, środki chemiczne, prąd elektryczny, zachowanie nad wodą, eliminacja agresji ) – stosownie do percepcji grup wiekowych.
- Współpraca przedszkola z rodzicami wychowanków w celu wspólnego wpajania dzieciom zasad bezpiecznego zachowania.
- Jak utrzymać dyscyplinę w grupie przedszkolnej.
- Przeciwdziałanie agresji w przedszkolu.
- Twórcze metody pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
- Kreowanie wizerunku przedszkola.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład z elementami pokazu, ćwiczenia z elementami warsztatu.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632).
zapisz się130zł
Kierownik placówki wypoczynku
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/KPLWY
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs weekendowy 11 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Bibliotekarze, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wszystkich poziomów kształcenia, wychowawcy, animatorzy czasu wolnego, osoby chętne do uzyskania uprawnień kierownika placówki wypoczynku.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest zapoznanie uczestników zasadami organizacji placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży, zasadami BHP i aktualnymi rozporządzeniami MEN w tym zakresie.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik posiada wiedzę w zakresie prowadzenia placówki wypoczynku.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
- Planowanie pracy wychowawczej w placówce wypoczynku.
- Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży.
- Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku, szczegółowe przepisy w tym zakresie.
- Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą placówki wypoczynku, oraz pracownikami administracyjnymi, elementy zarządzania kryzysowego
- Prowadzenie dokumentacji placówki wypoczynku (aktualnie obowiązujące przepisy w tym zakresie).
- Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład i ćwiczenia z elementami warsztatu, pokaz multimedialny.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w zajęciach na kursie.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu.
zapisz się215zł
Wychowawca placówki wypoczynku
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/WPLWY
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Kurs weekendowy 36 godzin. Zajęcia odbywają się w terminie 17-18 i 23-24 czerwca 2018 r.
II. ADRESACI KURSU
Bibliotekarze, nauczyciele wychowania przedszkolnego, nauczyciele wszystkich poziomów kształcenia, wychowawcy, animatorzy czasu wolnego, osoby chętne do uzyskania uprawnień wychowawcy placówki wypoczynku.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest zapoznanie uczestników zasadami pracy wychowawcy i organizacją placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży, zasadami BHP i aktualnymi rozporządzeniami MEN w tym zakresie.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po ukończeniu kursu, Uczestnik posiada wiedzę i umiejętności w zakresie bycia wychowawcą placówki wypoczynku.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
- Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży.
- Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku.
- Planowanie pracy wychowawczo-opiekuńczej.
- Ruch i rekreacja w placówce wypoczynku.
- Turystyka i krajoznawstwo.
- Organizacja zajęć kulturalno-oświatowych i zajęć praktyczno-technicznych.
- Zasady organizacji zajęć i prac społecznie użytecznych.
- Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników placówki wypoczynku.
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład i ćwiczenia z elementami warsztatu, pokaz multimedialny.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w zajęciach na kursie.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu.
zapisz się65zł
Bezpieczny uczeń i nauczyciel w sieci Internet
prowadzący: kadra Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniukontakt: odn@ansm.pl 61 646 02 32
symbol : ODN/WPLWY
Opis:
I. TRYB I CZAS TRWANIA KURSU
Jednodniowy kurs weekendowy - 5 godzin.
II. ADRESACI KURSU
Głównymi adresatami szkolenia są nauczyciele klas szkół wszystkich poziomów kształcenia,wychowawcy.
III. KRYTERIA PRZYJĘCIA NA KURS
Spełnienie formalnych wymogów rekrutacyjnych, brak dodatkowych wymagań.
IV. CEL EDUKACYJNY KURSU
Celem kursu jest przygotowanie nauczyciela do postępowania i zachowania się w czasie wystąpienia sytuacji kryzysowej spowodowanej korzystaniem z sieci internetowej, reagowania na nieodpowiednie zachowania się uczniów, nauczenie zasad net-etykiety.
V. PRZEWIDYWANE EFEKTY KSZTAŁCENIA
Po tej formie szkoleniu uczestnicy potrafią:
- Podnieść bezpieczeństwo przy posługiwaniu się komputerem w szkole i poza nią.
- Umieją postępować w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa uczniów i własnego przy
- korzystaniu z sieci internetowej.
- Nauczyć uczniów zasad bezpiecznego korzystania z sieci internetowej.
- Złagodzić skutki stresu i negatywnych zjawisk dla psychiki uczniów i nauczycieli, które
- wystąpią przy nieodpowiednim korzystaniu z technologii informacyjnej.
VI. PRZEDMIOTY NAUCZANIA / TREŚCI KSZTAŁCENIA
Treści programowe zajęć
Definicja bezpieczeństwa i jego zagrożeń, które jako zjawiska występują w czasie działalności człowieka w różnym wieku.
Najczęstsze przyczyny stanowiące wystąpienie zagrożenia bezpieczeństwa przy posługiwaniu się Internetem.
Konsekwencje stresu jaki występuje w czasie sytuacji kryzysowej w szkole spowodowanej korzystaniem z Internetu przez uczniów, konsekwencje dla życia zawodowego nauczycieli.
Ogólne zasady bezpieczeństwa obowiązujące w szkole dotyczące uczniów i nauczycieli przy posługiwaniu się technologia informacyjną i siecią Internet.
Sposoby radzenia sobie ze stresem spowodowanym posługiwaniem się Internetem, techniki najczęściej stosowane (forma zajęć praktycznych).
VII. FORMA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Wykład, ćwiczenia z elementami warsztatu, które odbywają się w pracowni komputerowej.
VIII. SPOSÓB SPRAWDZENIA EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej dotyczącej postępowania w czasie kryzysuspowodowanego zagrożeniem bezpieczeństwa przy posługiwaniu się siecią internetową.
IX. PODSTAWY ZALICZENIA KURSU
Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
zapisz sięInternational Internship Programme “European Responses to Global Educational Challenges”
From January 13 till January 24, 2020 the International internship programme “European Responses to Global Educational Challenges” for university lecturers was held at Mieszko I School of Education and Administration in Poznan.The programme was approved by the Rector on December 1, 2019.
The participants were awarded with the certificates M 213123, M 213124, M 213125, M 213126, M 213127, M 213128, M 213129, M 213130, M 213131, M 213132.
contact
480zł
Wystąpienia publiczne
Po szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności tworzenia oraz prezentowania treści wystąpienia dopasowanego do audytorium,zwiększą atrakcyjność swoich prezentacji poprzez wykorzystywanie narzędzi uatrakcyjniających przekaz,uzyskają informacje dotyczące mocnych i słabych stron w roli prezentera,zyskają informacje z zakresu komunikacji niewerbalnej i jej wpływie na jakość wystąpienia publicznego.Zgłoszenie uczestnictwa
480zł
Trening asertywności
Trening asertywności służy pogłębieniu wiedzy oraz zdobyciu umiejętności służących budowaniu postawy asertywnej. Bycie asertywnym oznacza szanowanie własnej odrębności, poprzez dawanie sobie prawa do wyrażania swoich opinii, praw oraz uczuć w sposób bezpośredni i stanowczy z jednoczesną dbałością i szacunkiem do postaw, uczuć i opinii innych.Trening asertywności to zbiór ćwiczeń rozwijających umiejętności m. in. asertywnej odmowy, wyrażania swoich uczuć, myśli i oczekiwań oraz przyjmowania ocen.Zgłoszenie uczestnictwa
480zł
Rozwiązywanie konfliktów
Konflikty są naturalnym procesem interpersonalnym a ich rozwiązywanie stanowi ważny element naszego życia zarówno prywatnego jak i zawodowego.Świadomość procesów zachodzących w sytuacjach trudnych oraz umiejętności odpowiedniego zareagowania może uchronić nas przed niepotrzebną eskalacją emocji czy trudnościami w relacji z drugą osobą.Podczas szkolenia uczestnicy doświadczą różnych form konfrontacji oraz uzyskają informacje dotyczące ich źródła a przedstawione modele i techniki usprawnią proces wyjścia z sytuacji.Zgłoszenie uczestnictwa
480zł
Komunikacja interpersonalna
Szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej zawiera niezbędną teorię i rozwija umiejętności skutecznego porozumiewania się z innymi osobami na gruncie zarówno prywatnym jak i zawodowym.Komunikacja jest procesem nieuniknionym dlatego warto poznać założenia, mechanizmy i techniki usprawniające najcenniejsze narzędzia osiągania celów i zjednywania sobie przyjaciół.Umiejętności takie jak aktywne słuchanie, udzielanie informacji zwrotnej, rozpoznawanie zniekształceń komunikacyjnych to solidny i niezbędny fundament na drodze do rozwoju.Zgłoszenie uczestnictwa
520zł
Szkolenie Scratch
Scratch to edukacyjny obrazkowy język kodowania stworzony z myślą nauczania dzieci i młodzieży. Scratch umożliwia bardzo łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier i muzyki.Scratch to również społecznościowy serwis, pozwalający każdemu na dzielenie się swoimi dziełami z innymi użytkownikami na całym świecie, dyskutowanie o nich oraz przeglądanie i pobieranie prac stworzonych przez innych użytkowników serwisu. Młodzi ludzie tworzą i udostępniają projekty Scratch, uczą się myśleć kreatywnie, rozumować logicznie i współpracować ze sobą.Scratch to projekt Fundacji Scratcha we współpracy z grupą Lifelong Kindergarten w MIT Media Lab, dostępną bezpłatnie na stronie https://scratch.mit.eduZgłoszenie uczestnictwa
International internship programme “European Responses to Global Educational Challenges”
From January 13 till January 24, 2020 the International internship programme “European Responses to Global Educational Challenges” for university lecturers was held at Mieszko I School of Education and Administration in Poznan.The participants were awarded with the certificates: M 213123, M 213124, M 213125, M 213126, M 213127, M 213128, M 213129, M 213130, M 213131, M 213132.
programme
Świadczenia i stypendia
Informacje dla osób ubiegających się o przyznanie pomocy materialnej i stypendium w Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu znajdziesz w zakładce "Stypendia i zniżki".

Jakość kształcenia
Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów ECTS - opis systemu:
Akademia Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu stosuje Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów w skrócie zwany ECTS. System ten pozwala na ocenę w skali punktowej nakładu pracy studenta, jaki musi on ponieść, by otrzymać zaliczenie przedmiotu a także umożliwia przeniesienie tych wyników pomiędzy uczelniami. Pozwala w sposób prosty i przejrzysty określić zasady odbywania studiów za granicą i wymagania konieczne do ich zaliczenia.
W przypadku studiów pierwszego stopnia student zobowiązany jest zdobyć 60 punktów ECTS w ciągu roku akademickiego, a więc ok. 30 punktów na semestr. System punktów zaliczeniowych stosowany w Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu jest zgodny ze wskazówkami zawartymi w Przewodniku Europejskim - System Transferu i Akumulacji Punktów opracowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w 2009 r. Punkty ECTS, które są przyporządkowane poszczególnym przedmiotom (wykłady, ćwiczenia, a także praca własna w domu czy w bibliotece), określają nakład pracy studenta, jaki musi on ponieść, aby uzyskać zaliczenie danego przedmiotu w stosunku do nakładu pracy niezbędnego do zaliczenia semestru. W Akademii Nauk Stosowanych im. Księcia Mieszka I w Poznaniu uzyskanie przez studenta odpowiedniej liczby punktów ECTS daje podstawę do zaliczenia semestru (roku) studiów. System punktów ECTS nie eliminuje stopni; do oceny poziomu wiedzy studenta stosowane są stopnie.
Liczba punktów ETCS jest sama na studiach stacjonarnych, jak i na niestacjonarnych. Łączna liczba punktów ECTS w okresie studiów I stopnia nie może być mniejsza niż 180, dla studiów II stopnia nie mniejsza niż 120.
RAPORTY SAMOOCENY
Wzory dyplomów
Data wprowadzenia wzoru do obrotu prawnego: 1.03.2022r.
Data rozpoczęcia wydawania dokumentu danego wzoru: 1.03.2022r.
Okres ważności: bezterminowo
Data zakończenia wydawania dokumentu danego wzoru: -
Studia I stopnia
Studia II stopnia
Studia jednolite magisterskie
Studia podyplomowe
