Kazimierz Denek, Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. [Cz. 2] Dydaktyka akademicka i jej efekty


Kazimierz Denek, Uniwersytet w perspektywie społeczeństwa wiedzy. [Cz. 2] Dydaktyka akademicka i jej efekty

Autor: 

    34,65 zł 34,65 zł 34.65 PLN

    34,65 zł

    Ta kombinacja nie istnieje.


    W naukach o edukacji odczuwa się nadal ukąszenie postmodernizmu.
    Skutkiem jego jest odrzucenie pojmowanej uniwersalnie prawdy, negowanie
    realności w rzeczywistości, zamazywanie związków przyczynowych między
    zdarzeniami, kontestowanie i przecieranie dróg kryzysowi wartości,
    upadek autorytetów, odpowiedź na pytanie innym pytaniem. Liczy się
    przede wszystkim dekonstrukcja. W postmodernizmie wszystko jest płynne i
    relatywne, podlegające modzie.Postmoderniści są silni sceptycyzmem
    wobec prawdy, mylonej z wiedzą. W sukurs przychodzi im w tym programowa
    ambiwalencja, filozoficzny antyfundamentalizm oraz metodologiczny
    abstrakcjonizm.Postmodernistyczna interpretacja wyników badań może
    służyć tylko i wyłącznie do uzasadniania dominującej opinii i punktów
    widzenia a nie do odkrywania prawdy obiektywnej lub absolutnej.Trzeba
    przywrócić edukacji i naukom o niej wartości, nadać w nich im właściwy
    sens. Jeszcze mocniej oprzeć edukację i nauki o niej na rzetelnych
    faktach i ich badaniu. Będzie to odpowiedzią na relatywistyczny chaos i
    niepewność kreowaną przez postmodernizm, w którym jedna wersja prawdy
    jest równie dobra jak sąsiednia.Z przedmowy prof. zw. dra hab. Andrzeja
    Radziewicza-Winnickiego
    Wszystkie refleksje i uwagi, które nasuną się Czytelnikom po lekturze
    nowej książki Kazimierza Denka będą bardzo ważne i skłaniać powinny – w
    co głęboko wierzę – do afirmującej zadumy i głębokiego respektu dla
    wieloletniej wytężonej pracy Autora. Credo sygnalizowanych pokrótce
    dokonań Profesora Kazimierza Denka sprowadza się do eksponowanego
    przeświadczenia, iż współczesny nauczyciel akademicki – członek
    społeczności uniwersyteckiej jest nie tylko reprezentantem świata nauki,
    lecz posiada także liczne i ważne zobowiązania dydaktyczne. Nasz Autor
    jest więc pełnym pasji poznawczej uczonym i oddanym ludziom dydaktykiem.
    Proponując Państwu lekturę niniejszej książki, wyrażam nadzieje, iż
    stanowić będzie ona inspirację do przebudowy tradycyjnej ideologii i
    często zaściankowego stanu zastanego w rodzimym szkolnictwie wyższym,
    świadomie prowadząc ku nowoczesności, tolerancji, pluralizmowi i
    demokratyzacji wiedzy, unikając przy tym fikcji, zakłamań, czy też
    powielania utartych kanonów.


    Ilość stron:
    ISBN/ISSN: 978-83-60038-26-0